Про насІсторія журналуБлагодійний фондПроектиГалереяКонтакт
Qui pro quo!
Неділя, 24 лютого 2013 12:18 Релігія Автор Петро КАМІНСЬКИЙ   

Петро Камінський, редактор розділу «Релігія»Більшість християн помилково вважає фарисейство релігійно і морально низьким явищем. Фарисей — майже що лайливе слово. Насправді, фарисейство було вершиною релігійного і морального життя єврейства. На затвердлім ґрунті старозавітньої релігії закон не міг піднятись вище — фарисеї були релігійними просвітителями, вчителями народу, вірними закону та обряду, взірцями праведності у властивому їм тлумаченні. І проти цього явища — фарисейства — виступив Христос.

Сатана, який спокушував Христа в пустелі трьома простими фразами, задав цілі розвитку майбутньої цивілізації, християнської цивілізації. Ніхто не винайшов і не винайде успішнішої програми для людства, ніж та, яку запропонував премудрий дух у трьох пропозиціях Ісусу. Від них Христос відмовився… — але не людство і не церква.

Qui pro quo — одне замість іншого, духовне рабство у зародку всякої свободи. «Поработіть нас, але наситіть нас», — скаже людство. А спільно з ним й узалежнена, понижена церква, що віддає кесарю Боже.

«Наші архієреї так загнуздані, що куди хочеш веди», — скаже сивочолий чернець.

У загальному розтлінні християнського світу, його життя — причиною є відхід від євангельських ідеалів. Для всіх очевидна необхідність оновлення церкви (реформа). Світ нудиться спрагою євангельської істини, бажаючи почерпнути її в самому джерелі, і якщо людям не відкриють до неї дверей, їх виламають.

Корумпованість, монополізм, зло­чинність, духовне, інформаційне, економічне нищення свого народу владою, яка маніфестує себе — християнською. «Християнська» влада, служачи Мамоні, отваринилась, повернулася в храмі спиною до Христа, церковна ж ієрархія не окликнула владу, вона стала лицем до неї, залишивши вірних стояти спиною до себе.

Qui pro quo — одне замість іншого.

«Істинно, Істинно кажу тобі: коли був ти молодший, то сам підперізувався і ходив — куди бажав. А коли постарієш, свої руки простягнеш, й інший тебе підпереже, і поведе, куди не захочеш… (Йоан 21. 18)», — ключем до розуміння Христового попередження церкві, в особі Петра, є слово «інший» («allos»). «Я прийшов в ім’я Отця Мого, і ви не приймаєте Мене, а коли прийде інший («allos»), во ім’я своє — його приймете (Йоан 5, 43)».


ДУМКИ/ФАКТИ
«Бути людиною — це власне й означає відповідати за все. Горіти з сорому за злидні... Пишатися перемогою, яку здобули твої товариші. І відчувати, що кладучи свій камінь, ти помагаєш будувати світ».

Антуан де СЕНТ ЕКЗЮПЕРІ


Молоду церкву вів Христос; постарілу від компромісів зі світом, узалежнену, слугуючу церкву підпереже і поведе інший Христос — Антихрист.

Узаконивши фарисейство, частина ієрархів церкви відкидає Христа. Насолоджуючись своїм авторитетом, «проводирі» уневажнюють авторитет Христовий.

«Краще поработіть нас, але наситіть», — зрозуміють врешті християни, тому що ніколи свобода і хліб не будуть сумісні.

«Коли не визволю вас Я, ніколи не станете свобідними», — скаже Христос.

«Коли не поневолитесь, ніколи не отримаєте хліба», — скаже Антихрист.

«…                ?                     …», — скаже церква.

QUI PRO QUO!

 

Нове число

Прес-Центр
Банер
Банер
www.leleky.org
Банер
Банер
Банер
Культурна Україна. Каталог сайтів ЛітПорталу Проба Пера